noah-in-usa.reismee.nl

Eerste week in Brasher Falls!

Greetings from Braher Falls,

Zaterdag 12 augustus vloog ik om 8:20 en rond 9:35 landde ik in Syracruse. Dat is niet de stad waar ik elf maanden zou verblijven, maar Matthew had een basketbal toernooi en Alex had een Lacrosse toernooi in Syracruse. Lacrosse is een sport wat je kan omschrijven als hockey in de lucht en misschien dat ik het ook ga proberen. We verbleven in een hotel dichtbij het toernooi. Matthew is goed in basketbal, want zondag ging zijn team met de tweede prijs naar huis. Alex had echter zijn toernooi gewonnen! Toen gingen we richting huis. We moesten ongeveer drie uur met de auto rijden voordat we in Brasher Falls waren. Dat was niet zo erg, want zo kon ik het Amerikaanse landschap goed ontdekken. Onderweg stopte we nog even om wat te eten. Ik werd gelijk in de Amerikaanse eet-cultuur gesleept, want ik kreeg een dikke hamburger als lunch. Ik was best moe toen we aankwamen, want ik moest nog steeds wennen aan het tijdverschil. Toen we aankwamen kon ik eindelijk al mijn spullen droppen op mijn kamer. Ik deel mijn kamer met Matthew. Matthew is een toffe gast en zo is Alex. Met hun kan ik zeker wel een jaar doorbrengen. Toen de avond viel, was het heerlijk tijd om te slapen.

Matthew en Alex houden allebei van sporten. Sporten is heel anders dan in Nederland. In Nederland spelen de meeste kinderen één sport het hele jaar door. In de VS wordt sporten gecombineerd met school. Je speelt je sport dus met schoolgenoten. Als de schooldag voorbij is, blijven veel kinderen op school om te trainen met het schoolteam. De ene periode is er voetbal (soccer) of Football en dan is er basketbal of lacrosse. Een periode is ongeveer twee à drie maanden. De kinderen in de VS hebben dus de mogelijkheid om meerdere sporten te spelen. Matthew speelt voetbal, basketbal en lacrosse, maar basketbal is zijn favoriete sport. Alex speelt voetbal en lacrosse en lacrosse is zijn favoriete sport.

De volgende dag was mijn eerste volle dag in het huis waar ik de komende elf maanden zal verblijven. Het huis is best groot, maar ook oud. Het is niet echt modern en veel is gebouwd met hout. Ik moest nog even mijn weg zien te vinden in het huis. Ik weet niet meer precies wat we die zondag overdag deden, maar in de avond gingen Matthew en ik naar een aantal vrienden van hem. Het waren een aantal meisjes en een aantal jongen. Eén daarvan bleek ook in het voetbal team te zitten, maar dat wist ik toen nog niet.

Maandag was interessanter voor mij, want de voorbereidingen voor het voetbal seizoen zouden dan beginnen! Maandag t/m vrijdag is er om 4:30 PM (16:30) training voor twee uur lang. Elke woensdag ochtend moeten we 4 miles hardlopen door het dorp. Op de zaterdag hebben we een workout in de sportschool. Terug naar maandag waar ik met goede moed naar training ging… of dat dacht ik tenminste. Ik moest eerste nog een test doen voor het geval ik een hersenschudding zou krijgen. Die moest eerst nog verwerkt worden voordat ik mocht trainen. Helaas kon ik dus nog niet trainen maandag middag. Ik kreeg wel de kans om te kijken bij het team. Mijn eerste indruk: Oke, dit niveau is een stukje lager dan in Nederland… Sommigen bakte er niks van, maar een aantal anderen konden wel een balletje trappen. Alsnog moest er nog veel gebeuren om het spel vloeiend te laten verlopen. Terug thuis gingen we lekker eten. We hebben lekker pizza gegeten. Niet erg gezond, maar wel lekker eten zo in het begin. Ik hoef me geen zorgen te maken over eten, want Nanci kan goed koken! Ik zal dus niet terug komen met veel vet!

Dinsdag mocht ik eindelijk trainen! Er zat echter weer een addertje onder het gras. Dit keer was het het weer. Het was aan het stormen en bliksemen. De training kon dus helaas niet doorgaan. Dat was balen. Omdat het trainingsveld bij de school ligt, wist ik inmiddels al de weg van het huis naar de school. Om naar school te komen, kom je langs het ‘dorp’. Het stelt helemaal niks voor, want het zijn maar vijf winkels naast elkaar, waarvan één restaurant.

Woensdag ochtend begon de dag al vroeg voor Matthew en mij. We moesten om vijf uur opstaan, want om zes uur begon de hardloopsessie. 4 miles! Het was vermoeiender dan ik dacht en ik had daarna dan ook spierpijn in mijn benen. Het is natuurlijk wel goed voor de conditie, dus ik vond het niet erg om te doen. Na een heerlijke douche zijn Giry (moeder van Nanci), Lory (vriendin van Giry), Wayne (kennis/vriend van Giry), Matthew en ik gaan kajakken. De natuur is prachtig! Het is mooier om het met je eigen ogen te zien dan op een foto… helaas. Dat gaan we zeker een tweede keer doen! Diezelfde dag om half vijf hadden Matthew en ik ook nog training. Toen we training voorbij was, waren mijn benen helemaal op. Het was zeker een sportieve dag en die zijn zeker voor herhaling vatbaar!

Donderdag hebben we met een aantal jongens van het soccer team lekker gegeten in het dorp voordat we gingen trainen. Ik hou ervan om elke dag te trainen. Het zorgt ervoor dat je echt in vorm raakt en fit bent! Vrijdag niet zoveel gedaan op training na. Gewoon lekker thuis gezeten en op de XBOX gespeeld.

Zaterdag was mijn eerste workout. Ongeveer anderhalve uur lang was het soccer team in de gym om te werken aan onze spieren en conditie. Iedereen had het zwaar, want we hebben het allemaal rustig aan gedaan in de zomer. Na de workout even snel douchen, want een kwartier nadat de workout was afgelopen hadden we al afgesproken om te lunchen met een groepje. Weer een lekker hamburgertje achter de kiezen. Gelukkig is het geen MacDonalds hamburger. Na het eten zijn we nog bij een vriend van Matthew gegaan die ook mee was lunchen. Die avond zijn Matthew en ik nog naar buiten gegaan met een aantal vrienden. Op een gegeven moment werd ik helemaal gek van alle muggen die om ons heen aan het vliegen waren. Brasher Falls mag dan een kleinere stad zijn dan Arnhem, qua muggen leven er meer hier dan in Arnhem.

Zondag middag naar de Wallmarkt geweest waar je alles kunt vinden wat je nodig hebt. Super chill! Daarna lekker thuis gezeten en genoten van het heerlijke weer.

Vandaag (maandag) lekker voor mezelf getraind in het basketbal court. Daarna heerlijk gezwommen en genoten in de hot tub. Ik heb ook nog een stukje van de zonsverduistering gezien. Je kan helaas niet te lang kijken, want het is niet heel prettig voor je ogen. Nu heb ik voetbal training en daarna lekker avondeten.

Zoals je misschien gemerkt hebt, ik vermaak me tot nu toe prima hier in Brasher Falls. 5 of 6 september begint mijn school, dus ik heb nog even vrije tijd. Ik heb al veel mensen van mijn school kunnen ontmoeten, dus dat is een meevaller. 24 augustus heb ik mijn eerste voetbalwedstrijd, dus dat wordt ook iets om naar uit te kijken...

Groetjes,

Noah

Reacties

Reacties

Patty

Leuk, het wordt echt een sportief jaar zo te lezen. Dus af en toe een hamburger of pizza zal echt geen kwaad kunnen ?

Monique

Ooh wat leuk om weer een update te krijgen. Ik "hoor" het al...het is sporten wat de klok slaat. Niet verkeerd. Zo'n pizza of hamburger kunnen dan geen kwaad, die verbrand je daarna weer even hard eraf met een work out. Het is ook erg fijn dat Nanci goed kan komen.
Gelukkig heb je ruim de tijd om aan je nieuwe omgeving te wennen voordat de school begint. Heb je al een lunchbag gekocht in Wallmart?
Ik ben reuze benieuwd naar jullie eerste wedstrijd. Hou ons op de hoogte.

Ralf

Topverhaal wederom, alsof we er zelf bij zijn.

Clari

Leuk om je belevenissen te volgen! Hoe is je eerste wedstrijd afgelopen?
Geniet nog even lekker van je vrije dagen, voordat school volgende week begint.

Wilma

Ha Noah van harte gefeliciteerd met je verjaardag een hele gezellige dag toegewenst ??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!