noah-in-usa.reismee.nl

Op naar New York City

Greetings from Brasher Falls,

Dit is mijn eerste handgeschreven USA-blog! Ik doe mee aan een High School Year in de Verenigde Staten georganiseerd door Travel Active en ik wil jullie laten mee genieten van mijn avonturen. Ik verblijf de komende elf maanden bij mijn gastgezin Burg in Brasher Falls in de staat New York. De eerste twee dagen in de VS hadden we een oriëntatie in New York City. In deze eerste blog zal het vooral daarover gaan. Na de oriëntatie vloog ik door naar mijn gastgezin. Het gastgezin bestaat uit Tim (vader), Nanci (moeder), Matthew en Alex. Matthew (15) en Alex (13) zijn mijn gastbroertjes. Verwacht niet te veel van mijn eerste blog, want ik heb dit nooit eerder gedaan. Ik ga proberen ongeveer twee keer per maand een blog te maken over mijn avonturen in de USA, maar misschien heb ik daar niet altijd tijd voor. Deze blog is deels voor mijzelf als herinnering en deels voor de mensen die geïnteresseerd zijn in mijn reis. Ik ga mijn best doen om leuke verhalen te schrijven!

Woensdag ochtend om 06:00 zijn ik en mijn ouders vertrokken van huis richting Schiphol. Het was toen nog lekker rustig op de weg. We waren dan ook ruim op tijd op Schiphol. We waren rond 07:30 op Schiphol en we hebben goed afscheid genomen nadat we al ingecheckt hadden. De controle verliep soepel en we zaten rond 11:00 in het vliegtuig. We vlogen met alle andere exchange students die in de VS zouden verblijven. Van Amsterdam gingen we eerst naar Frankfurt en daar van uit vlogen we door naar Newark. Dit omdat we met een Duitse luchtvaartmaatschappij vlogen. We zouden rond 11:15 de lucht in gaan, maar helaas hadden we vertraging waardoor we pas om 11:45 vertrokken. De vlucht ging erg snel, want rond 12:30 stonden we al op de grond in Frankfurt. In Frankfurt begon de ‘stress’…

In Frankfurt aangekomen moesten we als eerst door een controle. Ik heb geen idee meer waarvoor dat was, maar daarna ging het mis. Romée, een andere exchange student, en ik waren even verdwaald in Frankfurt. We vroegen de weg en medewerkers verwezen ons naar de bagage check. Dat was helemaal niet nodig, want we kwamen vanuit Amsterdam en daar was het al gecheckt. We wisten ook niet precies naar welke gate we moesten, dus tijdens het rennen moesten we dat opzoeken. De aangesloten vlucht zou bijna vertrekken. We moesten nog een heel eind rennen, maar uiteindelijk hadden we de vlucht gehaald! We waren onderweg richting Newark.

We zaten in een dubbeldekker en de vlucht verliep heel soepel. Het was het allernieuwste toestel van Lufthansa, de luchtvaartmaatschappij. Bij de films zaten dus ook gloednieuwe films. Na een aantal films en wat kaarten zat de vlucht na ruim acht uur erop. We waren aangekomen in Newark om 16:10. Het is hier zes uur vroeger dan in Nederland

In Newark moesten we langs de Amerikaanse paspoortcontrole. Bij mij ging het snel, maar sommigen anderen moesten langer wachten totdat ze door mochten. Sommigen hadden bepaalde formulieren niet bij zich, waardoor ze naar een aparte kamer werden geleid. Uiteindelijk mocht iedereen mee. Toen konden we de koffers ophalen. Iedereen kon zijn koffer vinden op één exchange student na. Haar koffer lag niet op de band, dus dat was alweer het volgende probleem. Nadat het gemeld was bij de luchtvaartmaatschappij moesten we toch richting het hotel. Na ongeveer tien minuten met de bus waren we in het hotel. Van buiten zag het er goed uit en van binnen was het ook niet verkeerd. Een aantal van ons gingen nog even zwemmen en daarna douchen. Toen was het tijd om te gaan slapen, want de volgende morgen moesten we om 6:30 opstaan voor de oriëntatie in New York City.

Daar gingen we dan! Na het ontbijt met de hele Travel Active groep vertrokken we om 08:00 naar New York City. Het was ongeveer een kwartiertje rijden, maar omdat het altijd druk is in en rond New York duurde het een half uur. Onze eerste stop was Central Park. We hebben een stukje gewandeld en een aantal beelden kunnen bekijken. We hebben anderhalve uur gelopen in Central Park, maar dan heb je pas een klein gedeelte gezien. Het is zo groot! Na Central Park gingen we weer de bus in voor een kleine tour. We reden langs Fifth Avenue, Trump Towers, Rockefeller Center, St. Patrick’s Cathedral, Empire State Building en Grand Central Terminal. Bij Grand Central mochten we ook eventjes binnen kijken. Ik heb van alles gezien behalve treinen. Het is meer een restaurant, want je hebt daar zoveel eten. Na Grand Central terminal zijn we naar High Line park gegaan. Het is een oude treinrails die tot park is omgebouwd. Toen was het tijd voor het avondeten en zijn we naar het hardrockcafé gegaan om te eten. Het was heerlijk! Na het eten hadden we tijd voor onszelf op Time Square. Time Square is de populairste plek in New York City. Daarna zat de dag erop en gingen we terug naar het hotel. De eerste oriëntatie dag zat erop.

De volgende ochtend gingen we als eerste naar de 9/11 memorial. Het is de mooiste plek in New York City als je het aan mij vraagt. We zijn nog over de Brooklyn Bridge gelopen en daarna hadden we een toer langs Statue of Liberty. Toen we dat achter de rug hadden, hadden we een lange bus rit naar Coney Island. Coney Island is een soort van pretpark/kermis. Dat was best gaaf. We zijn in één attractie gegaan, omdat het best duur was. We sloten de dag af op Top of the Rock waar je uitzicht hebt over New York City. Helaas hadden we niet zoveel tijd en was het best druk, dus hebben we niet de beste foto’s kunnen maken. Toen we naar beneden wilden gaan, wisten we niet wat we zagen. Er stond zo’n lange rij. Meestal staat er een lange rij om naar boven te gaan, maar hier was er een hele lange rij voor naar de exit. Eenmaal beneden gingen we richting de bus om naar het hotel te gaan. Onze New York oriëntatie zat erop. We gingen allemaal vroeg naar bed, want de volgende ochtend moesten we meesten vroeg opstaan om naar het vliegveld te gaan. Iedereen ging nu zijn eigen weg naar zijn/haar gastgezin. Ik moest om 5:00 opstaan, maar gelukkig hoefde ik maar een uurtje met het vliegtuig naar mijn gastgezin…

Tot zover mijn eerste blog! Ik hoop een goed begin te hebben gemaakt met deze blog. Foto's in New York City kun je bij 'Foto's' vinden. Laat even weten wat je ervan vond! Binnenkort zal ik mijn tweede blog posten. Ik heb bewust mijn eerste avonturen in Brasher Falls niet in deze blog geschreven, want anders wordt het veel te lang.

Groetjes,

Noah!

Reacties

Reacties

Vivian

Leuk om te lezen zo! :)

Monique & Leo

Net vandaag voor het eerst na je vertrek met je gefacetimed en nu direct erna genieten van je eerste blog. Leest lekker en je maakt het al spannend nog voor je in NYC aankomt, door al in Frankfurt te verdwalen.
NYC is een heerlijke stad, waar je je nooit verveelt. Daar is zoveel te zien. Zo'n oriëntatie vliegt dan voorbij. Twee dagen is eigenlijk te kort, niet waar?! En dan... vlieg je door....naar je nieuwe huis. Nu kan het echt beginnen....en daarover hopen wij te lezen in je volgende blog.

Je verwijst naar de foto's. Die zijn heel mooi geworden. Blijf vooral foto's maken. Dat worden mooie herinneringen.

Je vraagt wat wij ervan vinden. Nou, wij zijn super enthousiast. Wel een tip: ik zou die foto's bij een volgende blog ook in de blog zelf opnemen. Dan wordt het allemaal visueler en aan de hand van die foto's kun je dan bepaalde ervaringen nog wat uitdiepen of benadrukken. We kijken al uit naar je nieuwe blog.

Petra

Leuk dat je een blog maakt! Zo kunnen we een beetje met je meegenieten! Veel plezier

Sandra

Veel plezier Noah, we lezen mee.

Patty

Erg leuk om te lezen. Kijk al uit naar je volgende blog!

Buuv Karin

Leuk om je verhaal te lezen Noah.
Wat heerlijk een jaar naar Amerika.
Beetje jaloers.
Hoop snel ook nog eens te gaan.
Zo heerlijk daar.
Veel succes en we blijven je volgen. ?

Ralf

Noah, het leest lekker weg. Je hebt al mooie avonturen beleeft. Blijf genieten, de tijd zal omvliegen. Groeten van ons allemaal hier.

Carri en Hans

Hoi Noah leuk zo.n blog van jou met al jou ervaringen.
Wij gaan jou volgen .
Veel plezier en pas goed op jezelf.
Groetjes Hans en Carri

Nel van Gils

Leuk om te lezen ik heb me opgegeven voor je blog,ik zie er naar uit

Jo Lamerichs

Wat een mooi avontuur om mee te maken Noah. Leuk dat je ons laat meegenieten van je reis. Ben benieuwd naar het vervolg. Geniet van deze tijd met veel bijzondere ervaringen in De USA.

Peter Hendriks

Lekker bezig Noah, ik ga je volgen !!

Lenie

Hoi wat leuk noah die verhalen zo kunnen we je toch nog een beetje volgen geniet ervan en succes

Britt Jansen

Ik ben fan ??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!