noah-in-usa.reismee.nl

Wat een begin!

Greetings from Brasher Falls,

Het voetbalseizoen zit er inmiddels op, maar natuurlijk ga ik nog vertellen hoe het afgelopen is…

21 september speelde we tegen Madrid-Waddington uit. Dit team was nog onverslagen en vooraf ook de favoriet om de league te winnen, maar wij waren vastberaden om hun eerste verlies op het scorebord te brengen. Toen we wedstrijd was begonnen kon je al snel zien waarom ze ongeslagen waren. Dit was het eerste Amerikaanse team dat bijna op Europees niveau speelde. Eindelijk een team dat redelijk kan ballen! Maar een leuke wedstrijd is anders. Het was lang 0-0 en ze raakte gefrustreerd. Dit uitte ze af tegen mij door opmerkingen te maken over mijn grijze haar. Haha, ze konden het niet hebben dat het nog steeds 0-0 was. Uiteindelijk kwamen ze op voorsprong door een fout van ons in de defensie. Het was niet eens een gecreëerde kans. Veel pech voor ons en geluk voor hun, want het bleef 1-0. Kon niet wachten om ze opnieuw te zien en dit maal op ons thuisgras.

26 september speelde we tegen Norwood-Norfork. De enige tegenstander waar we nog niet tegen gespeeld hadden. We speelden uit en het was een leuke wedstrijd. Wij waren de betere partij en uiteindelijk wonnen we dan ook met 1-3. Er gebeurde niet zoveel in deze wedstrijd.

Vanaf dit moment kenden we al onze tegenstanders. Net als in Europa speel je twee keer tegen een tegenstander; uit en thuis. Dat is hier ook het geval, dus 29 september speelde we opnieuw tegen Parisville. De vorige wedstrijd hadden we gewonnen met 5-1, dus stiekem verwachtten we een makkelijke overwinning. We kwamen snel op een 0-1 voorsprong, maar we wisten het niet uit te breiden. Uiteindelijk scoorde zij de 1-1 en ik deed er alles aan om te scoren en de wist mee te nemen naar huis. We wisten niet meer te scoren… Wij waren de betere partij maar meer zat er vandaag niet in, helaas.

7 oktober was onze homecoming game tegen Harisville. Dit jaar was het heel apart geregeld, want we hadden de homecoming dance de avond door de homecoming game. Normaal gesproken is de dance dezelfde dag als de game. We speelden tegen de nummer 1 van een andere league, dus we verwachtten een goede tegenstander. Doordat we goed voorbereid waren op de wedstrijd speelden we goed. Dit was waarschijnlijk de beste wedstrijd die we tot nu toe gespeeld hadden. We wonnen de wedstrijd met 3-0.

Zoals ik al zei, 6 oktober was homecoming! Dat was super gezellig en een groot succes. Veel mensen kwamen opdagen en het was een avond om niet meer te vergeten.

Ik ga niet meer zo diep in op de tweede helft van het voetbalseizoen, omdat het anders alleen maar over voetbal gaat.

2 oktober: 2-1 verloren VS Brushton

3 oktober: 5-3 verloren VS Northwood (oefenwedstrijd)

5 oktober: 8-0 gewonnen VS St. Regis Falls (Mijn tweede goal van het seizoen)

10 oktober: 3-1 verloren VS Chateaugay

11 oktober: 5-1 gewonnen VS Colton

17 oktober: 1-3 verloren VS Madrid-Waddington (Mijn derde goal van het seizoen)

19 oktober: 2-0 gewonnen VS Norwood

Het normale seizoen was na deze wedstrijd voorbij. We waren 4e geëindigd in de league, maar we konden wel strijden voor de Championship voor C scholen. Scholen worden geclassificeerd op het aantal studenten dat ze hebben. Er zijn A, B, C & D scholen. De grootste scholen vallen onder A en de kleinste onder D. Onze school valt onder C.

Omdat we vierde waren geëindigd moesten we strijden in de play-offs om een plekje in de finale te winnen. De play-off wedstrijd was tegen Norwood waar we al twee keer van gewonnen hadden. Vorig seizoen had Norwood ons echter verslagen in de play-offs, dus onderschatten deden we niet.

Het was een spannende wedstrijd en het was lastiger dan de vorige twee wedstrijden tegen hen. Gelukkig door twee goals van onze spits wonnen we de wedstrijd met 2-1 en gingen we naar de finale! We moeten het opnemen tegen Brushton, waar we één keer tegen gewonnen hadden en één keer van verloren hadden, dus het beloofde een spannende wedstrijd te worden…

25 oktober speelden we de finale tegen Brushton in Potsdam. We keken er allemaal naar uit en de concentratie was beter dan ooit. Dit was de eerste keer in de geschiedenis van de school dat we in de finale speelden voor de Championship! We hadden al geschiedenis geschreven, maar we wilden meer! Toen de wedstrijd was begonnen waren we gelijk scherp. Binnen 10 minuten stonden we met 2-0 voor!! We waren door het dollen, maar we moesten blijven focussen, want we hadden nog een lange weg te gaan voor het laatste fluitsignaal. In de tweede helft scoorde zij de 2-1, maar onze spits scoorde zijn tweede doelpunt van de avond en maakte er 3-1 in. Met nog 5 minuten te spelen, wisten we bijna zeker dat de overwinning & de Championship voor ons was! Toen het laatste fluitsignaal klonk waren we helemaal door het dollen. Voor het eerste in de geschiedenis van de school hadden we de Championship gewonnen en ik ben trots om er deel van uit te hebben gemaakt! Het was een groot feest!

Met het winnen van de Championship was het seizoen nog niet over. We konden nog strijden voor de State Championship. Onze school kon de State Championship voor C scholen winnen, maar we wisten dat het heel lastig ging worden om die te winnen. We moesten het opnemen tegen Lake Placid op 1 november. Een onbekend team, want we hadden er nog niet tegen gespeeld.

Toen de wedstrijd begonnen was, konden we al gelijk zien dat het een erg sterk team was, maar dat waren wij ook! De eerste helft domineerde zij en opende ze de score waardoor het 1-0 werd. Een domper voor ons, maar toen de tweede helft aanbrak hadden wij de overhand! We hadden goede kansen, maar hun keeper was erg goed. Ik had nog een goed afstandschot en iedereen dacht dat die erin ging, maar de keeper had een goede redding. De wedstrijd eindigde in 1-0.

Het voetbalseizoen was nu over. In de zeven jaar tijd dat deze school voetbal aanbood als sport, was dit het beste seizoen. We hadden de Championship gewonnen!! Wat een seizoen!

Eventjes terug in de tijd, want ik sloeg 31 oktober over om in de voetbal flow te blijven. 31 oktober, CARNAVAL! Carnaval wordt groots gevierd in Amerika. Iedereen gaat de straat op voor ‘Trick or treat!’ Mijn gastgezin en ik gingen ook de straat op. Ik was ‘verkleed’ als een van de T-Birds van de musical Grease. Grease was mijn musical in groep 8 en dat is een mooie herinnering. Mijn gastbroertje Gauge was verkleed als gorilla en mijn gastzusje Sofia was verkleed als lammeje. Een hoop snoepgoed werd binnen gehaald, maar omdat ik een wedstrijd had de volgende dag, liet ik het toch maar eventjes liggen voor na de wedstrijd. Het was een gezellige avond!

Met mijn gastgezin ga ik tegenwoordig ook elke zondag naar de kerk. Ik moet toegeven, het is nou niet bepaald de leukste activiteit, maar uit respect ga ik gezellig mee. Ik moet ook eigenlijk helemaal niet klagen, want zij zijn de reden dat ik hier een jaar kan blijven!

5 november gingen mijn gastgezin en ik gezellig lunchen in de bergen in Lake Placid. Lake Placid is een gezellig bergdorpje waar genoeg restaurantjes zijn. In één van de vele winkels heb ik ook een souvenirtje gekocht voor thuis. Een mok met een dier waar ik de naam niet van weet, maar hopelijk een van jullie wel.

Nu het voetbalseizoen voorbij is, kan ik er voor kiezen om basketbal of ijshockey te spelen voor de school. IJshockey wordt het al helemaal niet, want ik kan niet eens schaatsen. Basketbal was nog een optie maar ik heb ervoor gekozen om er niet voor te kiezen, omdat ik het niet leuk genoeg vind.

Ik heb leuke dingen te vertellen in mijn volgende blog, dus hopelijk volg je mij nog steeds om die ook te lezen! Tot de volgende blog!

Groetjes vanuit Brasher Falls!

Reacties

Reacties

Lenie

Wat fijn om weer wat te horen van jou ik zie dat je volop geniet daar zo jammer dat voetbal is afgelopen oja alsnog gefeliciteerd met je verjaardag beter laat dan nooit he en ik blijf je volgen hoor gr je tante

Monique

De bezieling voor voetbal druipt er vanaf. Super dat je bij dit mooie voetbalseizoen was. Jij hebt dat kampioenschap mede mogelijk gemaakt. Jammer dat het er nu opzit. Hopelijk vind je in het voorjaar wel een nieuwe sport, die je aanspreekt. Laat je nog wat foto’s zien?

Clari

Ik heb weer genoten van je verhaal. Leuk om je enthousiasme te lezen! Wel jammer voor je dat het voetbal seizoen alweer is afgelopen. Je blijft toch wel sporten hè? Ben benieuwd naar je volgende blog en ben ook erg benieuwd hoe je verjaardag was in Brasher Falls. Geniet lekker,

Petra van Gils

Dat vind ik dan weer jammer, kun je een echte sport gaan doen, kies je er niet voor ??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!